Daisypath Wedding tickers
0

proposing, part 2

pagi-pagi lagi saya dengan semangatnya dah bangun untuk mengemas rumah dan memasak. seminggu tau fikir nak masak apa. asik tukar-tukar menu je, saya dan Umi. akhirnya, setelah Tok Umi mengoffer diri untuk join masak. kitorang pun come out with this menu:
  1. Ayam Panggang Santan (Tok Umi)
  2. Ikan Goreng Thai (saya)
  3. Lemak Labu (saya)
  4. Sayur Campur (Kak Yani)
  5. Ikan Terubuk Masin (Umi)
dengan tidak segan silu, saya nak cakap bahawa Lemak Labu saya menjadi! tapi sedihnya, Incik Boifren tak makan labu pulak. adoi, macam-macam. penat masak sedap-sedap. tapi saya paksa jugak dia makan Ikan Goreng Thai yang saya buat. yang tu, dia cakap sedap. so pas lah, dah boleh kahwin. hee. 

hari sebelum tu pulak, saya ada buat brownies. saya pun sumbat juga pada Incik Boifren sebab dia suka cakap saya selalu tak bagi dia makan menda-menda yang saya masak. Incik Boifren kata, brownies saya lagi sedap daripada brownies yang beli. hee lagi.

pastu diorang pun berbincang lah, kong kreng kong kreng. saya pun macam tak paham sangat. siap keluarkan kalendar ngan organiser lagi mereka. apa yang penting adalah saya dah dapat cincin risik! 

tapi gambar close up cincin tak ada lagi. nantilah tunjuk. sebenarnya gambar tak lawa sangat sebab:

  • bateri kamera saya abes dan saya tak berapa reti nak guna kamera orang lain
  • tukang amek gambar adalah Adik and Adik adalah tak terer 

yang saya puas hati adalah, sebelum balik saya sempat paksa semua orang ambil gambar. 
bahan bukti orang kata.


yang bulat-bulat tu semua family saya la tu. yang kurus-kurus family dia. 
tapi dia sendiri pun, perut dah ke depan! 

0 comments:

Post a Comment

Back to Top